سدید آلومینیوم

آدرس دفتر مرکزی:

خیابان پاسداران، برج سفید، واحد ۹۰۱

ایمیل ما:

info@sadidalum.com

سدید آلومینیوم

بررسی مزایای خمکاری ورق آلومینیوم
خمکاری ورق آلومینیوم - قیمت روز ورق آلومینیوم با سدید آلومینیوم

مزایای خمکاری ورق آلومینیوم

یکی از مهم‌ترین عملیات‌های صنعت فولاد، خمکاری ورق‌های فولادی، همچون ورق آلومینیوم است. با انجام خمکاری روی برخی فلزها می‌توانیم قطعات مورد نیازمان را در صنایع مهم و وابسته، تولید کنیم. از جمله این صنایع می‌توانیم به مواردی نظیر ساختمان‌سازی، الکترونیک، ساخت ماشین‌آلات، ساخت کشتی و… اشاره کنیم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با خمکاری ورق آلومینیوم و مزایای آن، آشنا کنیم.

آشنایی با خمکاری ورق آلومینیومی

خمکاری ورق آلومینیوم چیست و چه مزایایی دارد؟ ممکن است این پرسشی باشد که همین حالا هم ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. برای ساخت قطعات زاویه‌دار، نیاز است تا از دستگاه‌های پرسی کمک بگیریم. شاید تا به حال توجه نکرده باشید، اما بسیاری از وسایلی که در زندگی روزانه خود از آن‌ها استفاده می‌کنیم، از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این فلز، استحکام بالا و فوق‌العاده آن است.

باید توجه داشته باشید که تنها از فلزاتی می‌توان در خمکاری استفاده کرد که تحت اعمال فشار، کاهش ضخامت نداشته باشند. خوشبختانه، آلومینیوم هم این ویژگی را داشته و با انجام تمام تغییرات و فشارها، مقاومت کرده و نمی‌شکند؛ همین امر سبب شده تا شاهد استفاده گسترده این فلز در صنایع امروزه باشیم.

خمکاری ورق آلومینیوم چه مزایایی دارد؟

قالب‌ها و روش‌های خمکاری ورق‌های آلومینیومی سبب شده تا این کار با مزایای فراوانی نسبت به دیگر فلزات، همراه باشد. ارزان و مقرون به صرفه بودن خمکاری ورق آلومینیوم در سطح گسترده، یکی از اصلی‌ترین مزایای این کار به شمار می‌رود. قطعاتی که به وسیله خمکاری تولید می‌شوند، علاوه بر سبک بودن از انعطاف‌پذیری بالایی نیز برخوردار هستند؛ این مسئله سبب شده تا دست ما برای استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی، باز بوده و آزادی عمل زیادی داشته باشیم.

امروزه شما می‌توانید قطعات حاصل از خمکاری ورق آلومینیوم را در بسیاری از ساختمان‌های معروف جهان، مشاهده کنید. برج العرب دبی امارات و نیز برج لوتوس دهلی نو، تنها دو نمونه از این ساختمان‌ها هستند. از دیگر صنایعی که در آن‌ها از خمکاری ورق آلومینیوم استفاده می‌شود، می‌توانیم به مواردی نظیر الکترونیک،یخچال سازی، ساختمان سازی، باکس آلومینیومی و…، اشاره کنیم. با کمک گرفتن از خمکاری، سرعت ساخت و ساز به طرز چشمگیری افزایش یافته و حتی دقت آن هم بیشتر شده است.

ورق‌های آلومینیومی از ساختارهایی متفاوت برخوردار بوده و بسته به نیاز، می‌توان با خمکاری به آن‌ها زاویه‌ها و اشکال مختلفی داد. از آنجا که سرعت کار با خمکاری بسیار زیاد است، به وفور می‌توانید استفاده از آن در تولید انواع صندلی‌های فلزی و درب‌های امنیتی را مشاهده کنید.

خمکاری ورق آلومینیوم - قیمت روز ورق آلومینیوم با سدید آلومینیوم

انواع قالب‌ها و روش‌های خمکاری ورق‌های آلومینیومی

استفاده از روش‌ها و قالب‌های مختلف، سبب شده تا بتوان از خمکاری ورق آلومینیوم در سطح گسترده‌ای کمک گرفت. بسته به نیاز و کاربرد، می‌توانید محصولات متنوعی را با کمک خمکاری تولید کنید. از جمله روش‌های خمکاری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • خمکاریv شکل
  • خمکاریu شکل
  • خمکاری پرس پرک
  • خمکاری رولی یا رول فرمی
  • خمکاری با قالب چرخشی

خمکاری v شکل

خمکاریv شکل با کمک دستگاه پانچ و قالب انجام می‌شود. هدف از استفاده از قالب، زاویه‌دار کردن ورق‌های آلومینیومی با گوشه‌هایی 90 درجه است. خمکاریv شکل یا press break، از سه زیر مجموعه تشکیل می‌شود.

  • روش خمکاری کفی و سه نقطه‌ای
  • روش هوایی
  • روش حلقه زنییا ضرب سکه

خمکاری u شکل

برای خمکاریu شکل از قالب سیلندر برای شکل دادن به آلومینیوم کمک گرفته می‌شود.

قالب چرخشی

قالب چرخشی، یکی دیگر از روش‌های خمکاری ورق آلومینیوم بوده و به کمک قالب استوانه‌ای انجام می‌شود. این قالب، ورق فلزی را خم کرده و مطابق با تنظیمات، به آن شکل می‌دهد تا به شکل نهایی خود تبدیل شود.

خمکاری به روش رولی یا فرمی

در خمکاری به روش رولی یا فرمی، رولی پلاستیکی یا یورتان وظیفه شکل دادن به ورق آلومینیومی را بر عهده دارد. این روش، حساس و با ظرافت بوده و محصولات نهایی آن، زاویه‌دار نخواهند بود؛ بلکه شکلی U مانند خواهند داشت. اگر ورق شما از قبل رنگ شده است، استفاده از این روش، بهترین گزینه پیش‌روی شما خواهد بود.

خمکاری ورق آلومینیوم - قیمت روز ورق آلومینیوم با سدید آلومینیوم

سخن پایانی

خمکاری ورق آلومینیوم به ما این امکان را می‌دهد که با کم‌ترین هزینه، قطعاتی با دوام، مستحکم و در عین حال، منعطف تولید کنیم. با کمک این روش، سرعت ساخت و سازها با افزایش همراه بوده و به شکل چشمگیری در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. حال که با مزایای این روش آشنا شدید، می‌توانید بسته به نیازهای خود، از خمکاری ورق آلومینیوم استفاده کنید. در صورت وجود هر گونه پرسش در رابطه با خمکاری، می‌توانید با کارشناسان ما در سایت سدید آلومینیوم تماس گرفته و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search
جدیدترین مقالات
سایت آماده صنعتی
آدرس ما:

تهران | خیابان ولیعصر

شماره تماس ما:

021-23222222

ایمیل ما:

email@yoursite.com